Vi har alle vores rutiner i hverdagen, uanset hjem eller arbejde.
Fælles er, at vi alle f.eks kender til det, at træde ind i en virksomhed og det første der lyder kan være :” Go´morgen/dag, kan jeg hjælpe med noget?”
Idet at man forlader det arbejdene folk, siger de måske : “Rigtig god dag/aften”
Imødekommenhed
Selv om vi har forskellige forhold til de enkelte butikker/virksomheder, må vi ikke glemme, at det trods alt er bedre, at blive lagt mærke til, end at de ikke har øje for deres kunder overhovedet.
Det er ren rutine når det gælder kundeservice, og det skal vi værdsætte, for kundeservice vil der altid være forskellige holdninger til.
Personligt tager jeg det med et smil på læben, når jeg bliver ønsket “en god dag/aften/weekend”.
Så uanset om jeg har en dårlig dag, så giver det bare lige et løft for mig.
Signalværdi
På samme måde, bliver jeg også glad når jeg ser busserne køre med skrift i fronten hvor der står “Ha´en god dag, God weekend, Glædelig jul ,Smil til Verden osv.”
Så hvis jeg krydser dem plejer jeg, at give dem thums-up signalet, bare for at kunne signalere “Tak og i lige måde” 😉
Jeg vil slutte med at sige, at nogle gange kan man godt tro lidt på de danske ordsprog
Hvis du signalere du har en god dag, så har de andre det nok også måske.
SMILET SMITTER – Tak for ordet
2 kommentarer til “Hverdagens Samlebånd”
Inspirerende, positiv attitude og stærk budskak, Rasmus.
Tak for en dejlig hjemmeside.
VH Bo, Aarhus C.
Tusinde tak skal du have Bo.
Jeg er glad for, at du kan bruge nogle referencer herfra
//Rasmus